KIERUNKI DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH PRZEDSZKOLA
- Przygotowanie dzieci do dalszego etapu kształcenia.
- Stworzenie środowiska dla wszechstronnego rozwoju dzieci, opartego na:
-
- bazie materialnej umożliwiającej badanie i kreację,
- pozyskiwaniu i konsolidowaniu partnerów biorących aktywny udział w edukacji dziecka,
- budowaniu systemu wartości, który ukształtuje postawy autonomiczne oparte na świadomości własnych możliwości, gotowości do podejmowania wyzwań, motywacji wewnętrznej,
- poszukiwaniu i tworzeniu różnorodnych form i środków poszerzania horyzontów u dzieci z jednoczesnym zachowaniem prawa dziecka do zabawy i poczucia szczęśliwego dzieciństwa.
-
- Dążenie do wychowania człowieka wrażliwego na sztukę, piękno i dobro.
- Wspomaganie rozwoju i rozwijanie uzdolnień celem kształtowania postaw twórczych i aktywnych odbiorców kultury.
- Prowadzenie ciągłej obserwacji potrzeb i możliwości umożliwiającej modyfikację koncepcji, tworzenie planów rozwoju i rocznych z myślą o konkretnych dzieciach.
- Miejsce nauczyciela – towarzysz i przewodnik.
- Rodzic zajmuje bardzo ważną pozycję w procesie edukacji:
-
- budowanie poczucia współodpowiedzialności za kształtowanie postaw i wartości,
- poszukiwanie nowatorskich – atrakcyjnych i skutecznych form współpracy.
-