Koncepcja

KIERUNKI DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH PRZEDSZKOLA

  • Przygotowanie dzieci do dalszego etapu kształcenia.
  • Stworzenie środowiska dla wszechstronnego rozwoju dzieci, opartego na:
      • bazie materialnej umożliwiającej badanie i kreację,
      • pozyskiwaniu i konsolidowaniu partnerów biorących aktywny udział w edukacji dziecka,
      • budowaniu systemu wartości, który ukształtuje postawy autonomiczne oparte na świadomości własnych możliwości, gotowości do podejmowania wyzwań, motywacji wewnętrznej,
      • poszukiwaniu i tworzeniu różnorodnych form i środków poszerzania horyzontów u dzieci z jednoczesnym zachowaniem prawa dziecka do zabawy i poczucia szczęśliwego dzieciństwa.
  • Dążenie do wychowania człowieka wrażliwego na sztukę, piękno i dobro.
  • Wspomaganie rozwoju i rozwijanie uzdolnień celem kształtowania postaw twórczych i aktywnych odbiorców kultury.
  • Prowadzenie ciągłej obserwacji potrzeb i możliwości umożliwiającej modyfikację koncepcji, tworzenie planów rozwoju i rocznych z myślą o konkretnych dzieciach.
  • Miejsce nauczyciela – towarzysz i przewodnik.
  • Rodzic zajmuje bardzo ważną pozycję w procesie edukacji:
      • budowanie poczucia współodpowiedzialności za kształtowanie postaw i wartości,
      • poszukiwanie nowatorskich – atrakcyjnych i skutecznych form współpracy.